Zorro RPG Kickstarter – streszczenie kampanii Santiago i Emiliany

Streszczenie kampanii RPG Kickstarter, gdzie głównymi postaciami są siostra Diego, Emiliana de la Vega, oraz młodszy brat Enrique, Santiago Juan Monastario.

Założenia kampanii i postacie

Gramy w klimacie Disneya, lekko i z humorem, głównie przygodę i obyczajówkę, czasem z nutką śledztwa.

Agility 3, marksmanship 1, melee 1

Brawn 1

Knowledge 2, medicine 1

Perception 3, driving 1, investigation 1

Charm 3, deceive 1, persuasion 1

Młodsza siostra Diego, żywcem wyjęta z fanfiction “Serce nie sługa” – wolna dusza, zakochana w szermierce, przygodach i przystojnym komendancie . Nie do końca pasuje do wymogów obyczajowych swoich czasów. Wie, że Diego to i pomaga mu w misjach.

podporucznik Santiago Juan Monastario

Agility 3, marksmanship 1, melee 2

Brawn 2

Knowledge 2, scholar 1

Perception 2, driving 1, investigation 1

Charm 3, command 1

Żołnierz, który kończył tą samą akademię wojskową co Diego, ale dwa lata później, dlatego nie kojarzy go z Hiszpanii. Pewien skandal zmusił go do przeniesienia ę do Kalifornii i tak trafił pod komendę starszego brata. Lojalny, nieco idealistycznie nastawiony, powoli dostrzega, że świat w Los nie zawsze jest czarno-biały. Szuka miejsca, które mógłby nazwać domem, szybko zaprzyjaźnia się z de la Vegami. Wierzy, że może naprostować złe postępki Enrique. Nie wie, kim jest . Skrywa groźną tajemnicę.

Streszczenie kampanii

RPG nr 1 – 6 listopada

Susza wysuszyła wszystko, a przydział wody jest reglamentowany przez wojsko. Indianie dwukrotnie przyszli po wodę, ale im odmówiono. W nocy garnizon opuścił podejrzanie wyglądający wóz. Śledzili go niezależnie z tajemniczą dziewczyną oraz świeżo przybyły do LA podoficer.
Co będzie dalej?

RPG nr 2 – 6 listopada

mapa okolic Los Angeles

RPG nr 3 – 14 listopada

Nadal mamy suszę. Ranczo de la Vegów zostało obrabowane, mimo że było obstawione wojskiem (bez przesady, Garcią 🙂 ). Bohaterowie zaczaili się w zatoce. Porucznik sprowadził posiłki, a senoritę de la Vega porwali Indianie. Bitwa między Indianami i piratami rozgorzała na dobre, ale o dołączeniu do zmagań przeważyła obecność Indianiątka. Na statku piratów wybuchł pożar, a porucznik zdążył na czas, aby wybawić od pojedynku człowieka w masce. Na szczęście krowy umieją pływać.
Co będzie dalej? Czy bohaterom uda się ukryć prawdę przed ? Jak postąpią Indianie? Co zawierają pirackie dokumenty?

RPG nr 4 – 19 grudnia

Nadal mamy suszę. Don nadal tkwi w błogiej nieświadomości i wkurza się, że został okradziony. W tym czasie jego niewydarzony syn zapatrzył się w zachód słońca i ma kontuzjowaną nogę. Oferma. Wysyła Diego i Emilianę po przesyłkę do Santa Barbara.
ma rodzinną rozmowę z bratem, któremu zleca kilka zadań związanych z pirackim statkiem w Santa Barbara. Przypadek? Nie sądzę 🙂
W czasie podróży zostają napadnięci przez indiańskich nastolatków. Emiliana niewiele myśląc pociąga za cyngiel…

RPG nr 5 – 16 stycznia

Nadal mamy suszę. W Santa Barbara udaje się odebrać przesyłkę dla Alejandra, nie kupić wody, negocjować z przewodniczącym gildii na temat wynajmu statku, nabyć szeroką wiedzę na temat żeglarstwa, zakupić żagle i olinowanie oraz wynająć kilku marynarzy. Oraz spędzić rozrywkowy wieczór w tawernie portowej “Pod zdechłym śledziem”.

RPG nr 6 – 30 stycznia

Nadal mamy suszę. Alejandro dowiedział się o udziale Emiliany w bitwie, a Santiago prawie sypnął się o wydarzeniach w Santa Barbara. W rezultacie Emiliana trafia do klasztoru na naukę cnót niewieścich, a Santiago ma odpracować tydzień jako stajenny u de la Vegów. Po kilku dniach konsekwencje wcześniej podjętych decyzji wracają z pełną siłą, a Tehawanka ostrzega Santiago o planowanym ataku Indian na misję. Czy podporucznik zdąży dotrzeć do klasztoru przed nimi?

RPG nr 7 – 12 lutego

mapa misji San Gabriel

Indianie atakują misję, a mieszkańcy klasztoru zabarykadowali się w kościele. Niestety tylko Emiliana i Santiago umieją strzelać, co sprawnie wykorzystują, unieszkodliwiając kilku przeciwników z wieży. W pobliżu słychać strzały, więc Santiago postanawia wymknąć się i dołączyć do bitwy. Niestety zostaje złapany i pobity. Od pewnej śmierci ratują go celny strzał Emiliany i niespodziewane przybycie Zorro, który jednak nie wychodzi z potyczki bez szwanku. W końcu przybywają żołnierze, którzy przeganiają atakujących.

Bohaterski Garcia ma randkę z kiełbasą, Emiliana ze swoim komendantem. Prawie nakrywa ich padre . Senorita odgrywa się na bracie Tomaszu.

Rano jadą do hacjendy, gdzie Alejandro ma dla nich nowiny — Emiliana i Diego mają znaleźć drugie połówki i w końcu się ożenić.

Spada długo oczekiwany deszcz.

Emiliana +1 do klęczenia (Brawn) za trening 🙂

RPG nr 8 – 27 lutego

Santiago informuje brata o postanowieniu don Alejandro o swataniu dzieci. Monastario wpada na genialny pomysł wystawienia do konkurów brata, chociaż sam zainteresowany nie jest tym do końca zachwycony. Podkręca też polowanie na Zorro – nagroda jest za żywego lub martwego, a martwi nie uciekają.

Na zebraniu donowie zgadzają się na rekrutację drugich synów i zwiększenie nakładów na garnizon, jako odpowiedź na zagrożenie Indian.

Emiliana po raz pierwszy uczy w szkółce parafialnej, a Santiago zdradza mnichom tajniki strzelectwa. Zgadują się, że następnego dnia droga wszystkich prowadzi do Santa Barbara, więc Santiago proponuje podróż statkiem.

Na pokładzie odbywa się długa rozmowa o miłości, życiu uczuciowym całej czwórki i psychoanalizie Enrique.

W porcie wszystko sprawnie załatwiają, łącznie z nowymi spodniami do munduru galowego, ku pewnemu zażenowaniu porucznika.
Następnego dnia mają tylko odebrać gości ze statku z Monterey.

RPG nr 9 – 13 marca

Goście, Anna Maria z ojcem i Ricardo del Amo zostali odebrani z portu i doeskortowani do hacjendy.

Emiliana spotyka się z Enrique, który przekonuje ją do swojego szalonego planu, ale czuje, ee Santiago będzie na tym interesie stratny. Jednak nie ma za bardzo czasu o tym myśleć, bo dzień zajmuje jej szkółka niedzielna, zaloty Ricardo, wypytywanie Anny Marii o Diego i niekończąca się lista spraw do załatwienia przed przyjęciem. A girlandy mają być niebieskie! Chwilę wytchnienia łapie dopiero, gdy Diego wysyła ją na przeszpiegi do pueblo.

Bracia Monastario planują pułapkę na Zorro, a jako przynęta ma posłużyć złapany Indianin. Santiago widzi wszystkie akta i zapiski, ale nic konkretnego z nich nie wynika. Zdradza Enrique wiedzę o ranie Zorro, będą przyglądać się nowym rekrutom, ale nie jest to pełna populacja pueblo.

plan garnizonu Los Angeles

W przerwie Santiago rozmawia z Anną Marią, która wybrała się na zakupy. Orientuje się w jej zamiarach i wychwala pod niebiosa realne i nieco naciągane atuty Zorro.

Wieczorem w hacjendzie okazuje się, że dzisiejsza noc to jedyna okazja do uwolnienia Indianina, ale Diego nie może pojechać na misję ze względu na odniesioną wcześniej ranę. Kto pojedzie na misję jako Zorro?

RPG nr 10 – 27 marca

Emiliana odmówiła bycia Zorro, chcąc spróbować dyplomatycznych rozwiązań. Do tej próby wciąga też padre Felipe. Alejandro daje dzieciom ultimatum.

Garcia gratuluje Santiago zakochania się. Otóż służący Sergio Pereza podsłuchał rozmowę dzień wcześniej. Niewygodna rozmowa między braćmi o metodach na podryw oraz zapewnienie Garcii o fałszywości plotek.

Goście powoli zjeżdżają się na bal, a popisy rozpoczynają od pokazu strzeleckiego.

W czasie balu Garcia zaklinowuje się w drzwiach do piwnicy, seniority oblewają się winem, Emiliana swata Magdalenę z Ricardo, a Santiago ratuje Diego przed natarczywą senioritą.

Sergio próbuje zaszantażować Monastariów, ale zostaje wyzwany przez rozbitego Santiago na pojedynek.
Enrique zostaje z prezentem sam na placu boju, ale Emiliana podnosi go na duchu.

RPG nr 11 – 24 kwietnia

Druga część balu.
Santiago prosi Diego na sekundanta, a Emiliana poznaje w tańcu dwóch kolejnych zalotników: młodego Rudolfo i wdowca Ramireza, który patrzyłby przez palce na jej skoki w bok.

Bracia Murietta atakują Rafaela Montesa, który ich ośmiesza i w rezultacie nieprzytomni trafiają do aresztu.

Na pułapkę szykuje Laura Pulido, a na Emilianę don Montes, ale na szczęście udaje im się wybrnąć z sytuacji. Za to Santiago dowiaduje się z pierwszej ręki, do czego służy żołnierz w kontekście małżeństwa.

Przy pożegnaniu zainteresowani zalotnicy zostawiają upominki m.in. drewniane serce z dzieciństwa, ozdobny sztylet i biżuterię. Komendant zmywa się po angielsku nie wiadomo kiedy. O dziwo Diego też dostaje mały upominek w podziękowaniu za spodnie.

Rano Emiliana wybiera Rafaela, a Diego Annę Marię i Elenę, a Enrique wysyła brata do sprzątania stajni.

z Bernardem i Emilianą planują odbicie Indianina w ostateczności, ale skazańca ratuje wcześniej padre. Tłum nie jest zadowolony. Akcję kończy pościg za Zorro przez porucznika, któremu udaje się go śledzić aż do zatoki.

RPG nr 12 – 8 maja

Santiago podejmuje ważną decyzję i udowadnia swoją wartość. Zorro w zamian za to pomaga mu poukładać priorytety.

Wypytuje Garcię o postępki i podejrzewa, że może mieć pomocnika. Na kościelnej wieży znajduje zgubioną bombę dymną.

Emiliana ma sesję hafciarską z Anną Marią, czego wynikiem jest pięknie wyszyta literą “M” chustka.

Porucznik jest ignorowany przez brata do tego stopnia, że nie ma go w garnizonowym grafiku służb. Jedzie do de la Vegów i zostaje powiernikiem Emiliany.

Następnego dnia Indianie napadają na kupca. Diego, Santiago i Emiliana prowadzą swoje śledztwo równolegle z wojskiem. Ślady prowadzą w góry.

RPG nr 13 – 22 maja

Emiliana wybiera się z Pablo Perezem nad staw, wygrywa z nim wyścig i daje kosza.

Diego udziela Emilianie lekcji strzelania i szermierki.

Wśród nowych rekrutów brakuje Sergio Pereza, więc Monastario przekazuje szkolenie w ręce Garcii i sam jedzie po dezertera, którego nie udaje się znaleźć. Garcia kiepsko sobie radzi, więc dostaje wsparcie od Santiago.

zjada obiad z Emilianą, wspominając hiszpańskie pojedynki.

Wieczorem w tawernie de la Vedzy pocieszają Santiago, a Diego podsuwa mu pomysł z wyprowadzką z garnizonu. Santiago od razu podpytuje o pustostanu, a włodarz chwali go za osiągnięcia wojskowe. Santiago zwraca uwagę Garcii, że już pora do spania.

Emiliana jedzie na kolejną lekcję szermierki do Rafaela, gdzie je pyszne ciasto szczęśliwej Magdaleny i dowiaduje się o napadzie Indian na pastwiska Esperonów.

W garnizonie Monastario rozpoczyna drugi dzień treningu od pokazu szermierczego na swoim bracie, którego próbuje ośmieszyć. Zanim sytuacja przybierze zły obrót, odpuszczają, a szkoleniem ma się zająć Garcia i szeregowy Sanchez. Dobrze, że bramą garnizonu nie można trzaskać, bo Santiago zapewne by to zrobił.

Emiliana +1 do persuasion (Charm) za HP
Santiago +1 marksmanship (Agility) za HP
Santiago +1 persuasion (Charm) za HP

RPG nr 14 – 29 maja

Rudolfo zgłasza atak na stado, a Emiliana martwi się o komendanta. Razem z Santiago wyruszają zbadać ostatnie ataki. Znajdują trzy opuszczone domy na ziemiach Esperonów oraz tajemniczy wąwóz koło spalonej stodoły pod górami.

Anna Maria zamierza wrócić z ojcem i Diego do Monterey. Emiliana kmini, jak rozwiązać sytuację z Indianami. O dziwo Zorro tym razem się nie przyda, a Diego popiera komendanta!

Santiago omawia sytuację z bratem, co kończy się kłótnią.

Emiliana podpowiada Enrique, co można zrobić i dowiaduje się, dlaczego nie wręczył jej podarunku na balu. Przyznaje się , kogo wybrała na męża. Kapitan twierdzi, że to dobry wybór.

Santiago i Diego rozmawiają o miłości i małżeństwie de la Vegi, obowiązkach rodzinnych. Dołącza do nich Emiliana, która dowiaduje się kulis szantażu Pereza na Monastariach. Brat chroni ją przed kompletnym wstawieniem się.

Santiago idzie do biura , dowiedzieć się warunków nabycia pustostanów w okolicy i pożycza kilka kluczy na wizję lokalną. prosi go o przysługę z listami, gdyby to on jechał z dorocznym raportem do gubernatora.

Alejandro rozmawia z Emilianą i pod urokiem jej perswazji ( 😜 28 na przekonywanie!) zgadza się na lekcje szermierki. Gdyby nie Rafael i ich zaloty, najchętniej wysłałby ją do Monterey.

Santiago udziela Emilianie lekcji szermierki i w trójkę wybierają się do pustostanu niedaleko ich hacjendy.

Zorro RPG nr 15 – 26 czerwca

Diego, Emiliana i Santiago odwiedzają pustostan. Diego obiecuje pomóc porucznikowi z remontem, ale dopiero po powrocie z Monterey, czym psuje mu humor.

Dom w jest w lepszym stanie, ale zupełnie nieumeblowany i dużo mniejszy.

Odstawiają Emilianę do hacjendy Montezów i jadą sprawdzić pozostałe pustostany. Tam znajdują Sergio Pereza, który zostaje obezwładniony i odstawiony do garnizonu.

Emiliana ma lekcję szermierki z Rafaelem i plotkuje przy cieście z Magdaleną, która nie chce zdradzić dlaczego jest w tak dobrym humorze. Rafael zaprasza ją do Monterey, gdzie ma zostać chrzestnym.

Emiliana, Rafael i Diego są w świadkami chłosty na dezerterze. Monastario proponuje, żeby Santiago ją wykonał w nagrodę za złapanie. Porucznik, widząc żądzę zemsty, daje Sergio 30 batów, z czego nie jest dumny.

Santiago dostaje drugą szansę od brata — ma zawieść raport do gubernatora. daje mu też kilka listów i sakiewkę “żeby się rozerwał w stolicy”.

Przed wyjazdem Emiliana odwiedza Enrique i daje mu haftowaną chusteczkę.

Monterey

plan miasta Monterey

Santiago odwiedza gubernatora i dostaje zaproszenie na bal maskowy. Okazuje się, że jest on starym kolegą Enrique.

Emiliana i Rafael idą na spacer i rozmawiają o małżeństwie i dzieciach. Razem idą kupić maskę na bal.

Emiliana zaczyna mieć swoje podejrzenia dotyczące porucznika. Diego wcześnie kładzie się spać, ale Emiliana i Santiago słyszą jak wychodzi z gospody koło północy.

Zorro RPG nr 16 – 10 lipca

Santiago śledzi Diego i trafia na pewien intrygujący budynek z cyrklem i węglicą nad wejściem.

Rano Diego śpi do późna, Emiliana sprawdza jego stan – wania wódą i poszedł do łóżka w butach i ubraniu. Z Santiago dzielą się wiadomościami. Porucznik przestrzega ją przed zaborczością przyszłego narzeczonego.

W międzyczasie Rafael zabiera Emilianę do muzeum, gdzie dyskutują o Indianach i jej kreacji na bal. Santiago bada budynek w świetle dnia. Rozmijają się z Diego, który zabrał Annę Marię na spacer wzdłuż plaży. Diego ma dobry humor i nic nie wskazuje jego nocnej przygody, czym psuje nastrój Santiago.

Emiliana magluje brata, udaje się jej wymusić, że spędził go z przyjacielem, który będzie wieczorem na balu.
W rewanżu Diego pomaga siostrze się przygotować i ciut mocno wiąże jej gorset 🙂

Na balu Santiago rozmawia na osobności z gubernatorem, który weryfikuje dwa bardzo skrajne listy – raport komendanta i list alcalde. Porucznik umniejsza zagrożenie Indian i wykręca się od pozostałych zarzutów krótką służbą w LA. Uspokaja też gubernatora, że Zorro nie jest typem, który stanie na czele rewolucji ludowej.

Na młodego, nieznajomego porucznika parol zagina wesoła wdówka Eduvina Trueba. Emiliana przekazuje jej fałszywe informacje o jego imieniu i miejscu przebywania. Santiago dostaje zaproszenie na kolację następnego dnia.

Diego znika na początku balu z przyjacielem, Emiliana ich śledzi, ale nie podsłuchuje. Pod koniec przyjęcia Diego nie można nigdzie znaleźć, wyszedł wcześniej.

Santiago próbuje dostać się do tajemniczego budynku, niestety oprócz hasła potrzebna jest także sakiewka, której nie ma przy sobie. Krótko po jego powrocie do gospody wraca Diego, w na tyle dobrym stanie, że udaje mu się udawać, że właśnie został obudzony przez pukanie zaniepokojonego porucznika. Dziękuje mu za troskę i obowiązkowość, nawet poza LA.

Zorro RPG nr 17 – 21 lipca

Diego podpuszcza Santiago, żeby się nieco rozerwał w stolicy. Dona Eduvina nie jest taka zła opcja, a przecież za tydzień i tak wracają. Pod jego wpływem porucznik w końcu przyjmuje zaproszenie na kolejny wieczór od służącego Eduviny.

Emiliana na chrzcinach poznaje kuzynostwo Rafaela. Wszyscy traktują ją, jakby na dniach mieli wziąć ślub. Jedyną sympatyczną osobą jest matka chrzczonego Franca, Inez. Od niej i od jej męża Emiliana dowiaduje się hasła i ceny za wstęp do tajemniczego domu rozrywki. Oczywiście w imieniu znudzonego brata. 😉

Santiago prosi gubernatora o posiłki dla garnizonu i odbiera część tłumaczenia od padre Antona.

W tawernie Santiago i Emiliana planują wieczór. Santiago nie może uwierzyć, że wstęp to równowartość jego 5-miesięcznego żołdu. Senorita obiecuje pokryć koszty. Kupują inne maski i postanawiają udawać małżeństwo.

W nocy bez problemu dostają się do środka.

Larkin Casa parter

Zorro RPG nr 18 – 28 lipca

Larkin Casa piwnica

Tajemniczy dom, Larkin Casa, okazuje się być ekskluzywnym centrum rozrywkowym o 4 kondygnacjach. Główną zasadą jest anonimowość, dlatego panuje prawdziwie wolnomurarska swoboda i tolerancja.

Larkin Casa 1. piętro

Emiliana i Santiago, udając małżeństwo, rozpytują o możliwości, jakie oferuje gospodarz. W podziemiach znajduje się łaźnia, na parterze restauracja ze sceną i popisami tanecznymi (wczoraj kankan, dzisiaj tango, jutro taniec brzucha) oraz kącik opiumowy. Bohaterowie bardziej intensywne zwiedzanie zaczynają od 1. piętra i sali balowej. Zauważają mężczyznę w czerwonej masce, podejrzewając, że jest to Diego, ale Emiliana zostaje zaproszona do tańca, zanim do niego dociera.

Larkin Casa 2. piętro

Trop wiedzie ich na 2. piętro, gdzie znajdują wiele pokoi i system kolorowych zawieszek na drzwiach, który rozpracowują. Emiliana zdobywa więcej doświadczenia życiowego w te kilka godzin niż przez całe swoje życie. I już marzy jej się wykorzystanie niektórych rzeczy z Enrique… Uświadamia sobie także (choć nie naocznie), że jej niewinny braciszek nie jest aseksualny, oj nie… 🙂

Tymczasem Santiago również zdobywa bardzo ważną informację o preferencjach Diego, gdzie upatruje swoją szansę. W dalszej części wieczoru dociera do niego obyczajową wolność, jaką niesie ze sobą Larkin Casa, która bardzo mu się podoba. Na koniec śledzi Diego i jego przyjaciela aż do łaźni, gdzie niepostrzeżenie wkłada Diego do marynarki liścik z wierszem i korzysta z usług azjatyckiej masażystki. To jest najlepiej wydane, nie jego, 500 pesos w życiu!
Emiliana, czekając na porucznika, korzysta z kącika opiumowego. Gdy Santiago pochyla się nad nią, żeby wrócili, dziewczyna widzi Enrique. Flirtuje z nim całą drogę powrotną, chociaż młodzieniec orientuje się, że w jej oczach stał się swoim starszym bratem. Odstawia ją do jej pokoju.

Niestety, gdy porucznik wchodzi do swojego, odkrywa, że jego łóżko jest już zajęte. Zawianego Diego za nic nie można dobudzić. Santiago korzysta z okazji i kładzie się obok. Rano młody szlachcic jest zdezorientowany — ma maskę na twarzy (uff, czerwoną) i porucznika w swoim łóżku. Monastario wyprowadza go z błędu. Diego przeprasza i wraca do siebie.

Skacowana Emiliana kłóci się z Diego o Rafaela i ślub, co kończy się fochem. Diego i Santiago rozmawiają o Eduvinie i teatrze. W ramach przeprosin Diego zaprasza go na wieczór po przedstawieniu do miejsca rozrywki, gdzie wybiera się z przyjacielem.

Zorro RPG nr 19 – 2 sierpnia

xxx

Emiliana +1 do szermierki (Aguility) za misję osobistą 🙂

Zorro RPG nr 20

Zorro RPG nr 21

Related posts

kasiaeliza

Mama dwójki Zorrątek. Trenuję jujitsu japońskie i kiedyś miałam krótką przygodę z kendo. Lubię RPGi, planszówki, geografię, historię, piłkę nożną i książki. Nie wróć, książki to kocham. :) ----------------------------------- Mother of two Zorro cubs. I train Japanese jujitsu and once had a short adventure with kendo. I like RPGs, board games, geography, history, soccer and books. Wait, come back, I love books. :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.